L'inizio del fino - Reisverslag uit Perugia, Italië van Jan Meijer - WaarBenJij.nu L'inizio del fino - Reisverslag uit Perugia, Italië van Jan Meijer - WaarBenJij.nu

L'inizio del fino

Door: Jan Meijer

Blijf op de hoogte en volg Jan

14 December 2010 | Italië, Perugia

ATTENZIONE: Ik schrijf altijd heel veel. Als je te l- geen zin hebt om alles te lezen is dit de samenvatting:
- Alles gaat goed! Maar pakketjes zijn kwijt!
- Ciao

Het is het begin van het eind. Ik kan de dagen tot mijn vertrek nu op één hand tellen! ...Slik!

Op donderdag ben ik dan eindelijk in Assisi geweest!!! Na drie weken, maar toch! Het was nog best een avontuur om er te komen. Kort samengevat: buskaartje gekocht, bus ging pas om 18:00, met trein gegaan, terugweg geen bussen, treinkaartjesmachine wilde mijn geld niet... Maar Assisi zelf was heel mooi! Het is heel historisch, d.w.z. letterlijk géén andere gebouwen dan middeleeuwse! Het is ook heel rustig, maar niet saai, zoals in Gubbio. Het was gewoon... rustgevend! Lastig om te beschrijven, maar zeker aan te bevelen!

Vrijdag hebben we pannenkoeken gebakken met wat amici van de school! Het was heel leuk en de pannenkoeken waren gek genoeg nog gelukt ook! ;)

Had bovendien een enge droom over dinosaurussen. Even delen hoor. :)

Zaterdag zijn Laura (een Nederlands meisje van de school) en ik naar Cortona gegaan, een superschattig dorpje bij Lago Trasimeno! Ik ben er al eens geweest op vakantie met mama+nina, dus het was leuk om dingen te herkennen!

Gisteren maar naar het postkantoor geweest. Ik verwacht namelijk een pakketje (oké, twee pakketjes :D sorry oma na twee weken hebben ze het verklapt!) maar na twee weken zijn ze er nog niet!! Ik heb dus in het Italiaans aan een postkantoorman uitlegd wat ik wil (daar ben ik trouwens serieus trots op!) Het punt is blijkbaar dat mijn naam niet onder de deurbel (campanello, een woord dat ik nooit meer vergeet) staat, en dat daardoor het pakketje automatisch niet wordt afgeleverd... Belachelijk ongelofelijk stom idioot debiel, want daar is een adres voor geloof ik, maar è cosi! Het is nu dus retour afzender, of, in mama's geval: retour nowhere omdat ze helaas geen afzender er op hebben gezet. Ik hoop Soest wel, en dat ik mijn pakketje een andere keer kan ophalen! (In combo met verhalen etc.! :-) )

Ik moet heel erg niet vergeten om mijzelf in te checken voor mijn retourvlucht naar huis en naar Polen! Aiouta mi ricordare!! Grazie :)

Ik raad jullie aan mijn foto's te bekijken! Daar wordt de wereld weer een beetje beter van: http://www.facebook.com/album.php?aid=50483&id=100000106390036&l=88cf0564a2

En nu is het tijd om andere belangrijke dingen te gaan doen! Ciao, arrivederce e salute!

PS: Mijn lerares (Marilena) heeft vandaag en gisteren gezegd dat ik het (zeer) goed doe! En ook dat het heel zonde zou zijn als ik niet verder zou leren! Ik straal helemaal vanbinnen! :D Want ik geloof/weet dat ze het echt meent! (Het gaat ook heel erg goed! Dat merk ik ook!) Dus ik moet goed nadenken hoe ik het verder wil gaan doen...!

PPS: En Berlusconi blijft tot ontevreden van ons allemaal! Marilena denkt dat een paar mensen zijn omgekocht.

  • 14 December 2010 - 21:13

    Alejandra:

    Haha jammer dat ze in Nijmegen geen Bedrijfscommunicatie met Italiaans hebben, dat zou wel tof zijn. Het is trouwens wel snel gegaan zeg, nu al weer bijna terug. Ik spreek je wel weer als je terug bent :) ¡Hasta luego y buen viaje!

  • 14 December 2010 - 21:22

    Nina:

    Nu krijgen we eindelijk informatie over Berlusconi van de beleving een italiaan! cool. :$
    grapje sorry domme opmerking.
    Nah ik spreek je nog wel genoem met mail etc.

    Doeeei.

  • 14 December 2010 - 21:26

    Nina:

    Trouwens wat betekend die titel?
    Google vertalen zegt: het opstarten van.
    het opstarten van... ?
    - het einde van de italiebeleving?
    - het einde van de cursus?
    - je nieuwe reisverlag?
    - je computer?
    - of staat er niet 'het opstarten van' ?

    ik stalk niet hoor. Doeeei.

  • 14 December 2010 - 21:26

    Nina:

    Wist je trouwens dat je reacties hier niet kan verwijderen!?
    belachelijk.

  • 14 December 2010 - 23:01

    Douwe:

    Hee Jan, ik hoor de weemoed nu al in je verslag. Ik ben apetrots hoor! En ik denk dat de volgende vakantiebestemming maar Italië moet worden. Normaal voer ik op vakantie altijd het hoogste woord, maar het moet maar eens omgekeerd zijn. Ik geloof Marilena, dus ik ga graag naar een land waar mijn zoon mijn gids kan zijn. En niet alleen de taal, maar ook het eten en de mooie plekjes!
    Nog drie daagjes ... en dan weer direct door naar Gdansk. Dus na 4 weken Italiaans één dag Nederlands praten en dan een week alles in het Pools. En intussen Engelstalige brieven schrijven! Jongen, wat heb je het toch druk !! :-)
    Ik gun je van harte om daar nog een eeuwigheid te blijven, maar ik verlang er ook naar om je zaterdag op te halen. Hoor je nu ook de weemoed in mijn verslag?
    Geniet van je laatste 309.600 seconden in Italië (voor dit jaar dan)!! (reken maar na)

  • 15 December 2010 - 13:42

    Jan Meijer:

    @Nina: "L'inizio del fino" zou moeten betekenen "het begin van het einde". Het is trouwens betekenT! (Hij/zij/het - beteken + t) Ga maar gauw weer partweek leren jij, Nederlands! ;-) (sorry hoor)
    Maar al die andere dingen zijn ook waar. Vooral het opstarten van mijn computer! :D

    @Papa: Al die talen mengen ook in mijn hoofd. Het is eigenlijk heel vervelend en ik ben een beetje bang dat ik alles vergeet na een week in Polen, aangezien ik daar ook veel bij moet nadenken (helaas). Misschien moet ik maar Italiaans praten met Lucyna en Magda! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Dit is mijn reisblog voor tijdens m'n tussenjaar. Op dit moment gaat de blog over mijn reis in Perugia, Italië.

Actief sinds 20 Nov. 2010
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 5786

Voorgaande reizen:

21 November 2010 - 18 December 2010

Taalreis Perugia

Landen bezocht: