Week numero uno - Reisverslag uit Perugia, Italië van Jan Meijer - WaarBenJij.nu Week numero uno - Reisverslag uit Perugia, Italië van Jan Meijer - WaarBenJij.nu

Week numero uno

Door: Jan Meijer

Blijf op de hoogte en volg Jan

27 November 2010 | Italië, Perugia

Buongiorno allemaal! :) Ik ben blij verrast door het aantal mensen dat mijn blog heeft gelezen! Daarom nu een sequel: Blog episode II.

De afgelopen dagen heb ik gewoon elke dag 's ochtends les gehad, en 's middags vrije tijd gehad om andere dingen te doen. De lessen zijn overigens niet dagvullend. Het begint (pas) om 9:20 en eindigt om 13:00. Daarom vroeg ik ook of ik misschien mijn standaardcursus kan omzetten naar een intensieve cursus (+ 2 lesuren). Dat kon, zou wel extra geld kosten, maar ik mocht het een keertje proberen. Het was wel leuk, maar ik heb toch besloten om het niet te doen. Ik denk dat ik al genoeg heb uitgeven aan de taallessen, en ik kan het geld beter gebruiken voor andere leuke dingen.
Gisteren (vrijdag) was ik een beetje ziek, zoals sommigen misschien al weten. Ik was 's ochtends al wat grieperig, en tijdens de les had ik ook last van mijn nek en hoofd. Na de les ben ik tegen beter weten in meegegaan naar een of ander museum waarin glas op ambachtelijke wijze wordt gemaakt. (Heel leuk trouwens. Het had echt een Zweinstein gevoel: allemaal verschillende potjes en flesjes met gekke poedertjes er in - voor het gekleurde glas natuurlijk - en ook kasten vol met antieke boeken! Echt geweldig!) Maar ik voelde me toch niet goed en toen ik naar buiten liep werd ik zo draaierig en licht in m'n hoofd dat ik het gevoel had flauw te vallen. Maar goed, ik moet het niet dramatiseren: ik ben niet doodziek of zo geweest. Ik ben toen naar huis gegaan en heb drie uur geslapen (wat voor mij heel veel is overdag :-)). 's Avonds gegeten met wat mensen van de taalschool, was ook leuk.
Vandaag (zaterdag) zou ik eigenlijk naar Assisi gaan met de school, maar er waren te weinig geinteresseerden... Dus heb ik uitgeslapen en ben in het plaatsje Gubbio geweest. Volgens een reisgids is het heel mooi en middeleeuws. Ik heb in het Italiaans mijn buskaartjes gekocht, goed hè!!!?! :D :D Hier heb ik het een en ander bekeken: een soort museumpje, en ook het dorpje zelf. Was inderdaad heel mooi. Op de terugweg hele mooie uitzichten gehad op het Umbrisch landschap. Geprobeerd foto's te maken maar niet goed gelukt door het busraam. Tja, dat was het een beetje. (Erg verkort wel hoor :))
Over een paar dagen kan ik meer foto's plaatsen, ondertussen staan er nieuwe foto's op...
Facebook:
http://www.facebook.com/album.php?aid=50483&id=100000106390036&l=88cf0564a2
Hyves (iedereen): http://jan-m.hyves.nl/album/57816082/Perugia/wzRVyQHv/
Ik ben trouwens al op een kwart van mijn verblijf! 8-O

Jan

  • 27 November 2010 - 17:30

    Alejandra:

    Hey,
    Chill dat je niet zo heel veel les hebt, is een beetje vergelijkbaar met wat ik op de uni heb (alleen moet ik wel superveel nog thuis doen). Ben je nu wel weer helemaal beter?
    Over Zweinstein gesproken, is daar de nieuwe Harry Potter al uit in de bios?

    Groetjes!

  • 27 November 2010 - 19:36

    Jan Meijer:

    Ik wist het niet, dus ik heb het maar even opgezocht. 19 november, dus ja. Maar ik heb hem al in NL gekeken! 8-D

  • 27 November 2010 - 19:37

    Jan Meijer:

    En ik voel me weer zo goed als beter ;-)

  • 29 November 2010 - 20:30

    Douwe Meijer:

    Met uitzondering van je dipje op vrijdag ben ik retejaloers (scusa la parola) op je veblijf! Maar van harte gegund...

    Le tue foto sono belle. Il tuo tempismo è perfetto, perché in Olanda è freddo, ma non abbastanza freddo per il divertimento invernale. Oggi è il record della più lunga ingorghi di traffico quasi rotto. Ho guidato 4 ore e 20 minuti da Delft a Amersfoort. Buon divertimento e buona fortuna con le tue lezioni di italiano. Ciao! Tuo padre ...

  • 02 December 2010 - 13:40

    Sanne:

    Hoi hoi!
    Wat chill geen sneeuw! [wees blij het is hier op t moment -5? -6? iets in die buurt iig, naja niet dat je wat aan Belgie hebt, maar goed^^] Heb wel een suggestie voor je: Als je nu vraag van wie ze de zus is, misschien dat ze dan vertelt wat ze komt doen in Italie? :P En stiekem moet ik ook toegeven dat ik naast jaloers op Dirk-Jan ook jaloers op jou ben^^ [beetje niet je vingers eraf laten vriezen en rare talen leren :D] Hoeii!! Have fun daar nog de komende weekjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Dit is mijn reisblog voor tijdens m'n tussenjaar. Op dit moment gaat de blog over mijn reis in Perugia, Italië.

Actief sinds 20 Nov. 2010
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 5783

Voorgaande reizen:

21 November 2010 - 18 December 2010

Taalreis Perugia

Landen bezocht: