Op naar Kerst! - Reisverslag uit Perugia, Italië van Jan Meijer - WaarBenJij.nu Op naar Kerst! - Reisverslag uit Perugia, Italië van Jan Meijer - WaarBenJij.nu

Op naar Kerst!

Door: Jan Meijer

Blijf op de hoogte en volg Jan

07 December 2010 | Italië, Perugia

PS: (Primo Scriptum) Ik lees al jullie reacties, en reageer meestal met een eigen reactie. Nu even antwoorden:
@ Oma: Ik heb op het internet Mario Monicelli opgezocht, maar kijk hier geen tv, dus weet niets over de acualiteit hier... (slecht he...?)
@ Egbert: huh? welke snoepjes?
@ Egbert: nee ik ben jan.meijer92 op skype.
Dus nu even het echte bericht....:


Hallo allemaal weer, en welkom bij een nieuwe editie van... Jan Meijers blog! *fancy intro muziekje*

Afgelopen week hebben we allemaal afscheid genomen van één van onze klasgenotes uit Duitsland. O.a. door uit eten te gaan op donderdag. Was heel leuk! Ze heeft zelfs (stiekem ;)) een persoonlijk briefje voor ons allemaal achtergelaten, dus dat was een leuke verassing waar we op maandag achterkwamen.

Op zondag was het natuurlijk Sinterklaas, maar ja, wat kun je doen als je min of meer alleen (= zonder familie) in Italië zit? Ik heb me eigen schoen maar gevuld, en de volgende ochtend, ik was natuurlijk vergeten dat ik dat had gedaan, was het een leuke verassing om mijn gevulde schoen te zien! Maf hè? :D Op school op maandag pepernoten uitgedeeld en iedereen vond ze heel lekker! (6 december is natuurlijk écht Sinterklaasdag!) Mijn poging om op zondag naar Assisi te gaan is mislukt omdat de ticketautomaat bezet werd gehouden door een of andere idioot die 10 min. stond te klooien met dat ding... >:(

Vandaag zijn we met een paar mensen naar een winkelcentrum buiten de stad geweest. Nou, een centrumPJE hoor. Niets vergeleken met Galeria Baltycka in Gdansk! ;) Maargoed, daar heb ik Panetone en Perugina Baci gekocht (de snoepjes ja), en nog wat andere dingen... >:) (gnagnagnagna...)

'Allora', dat was het zo'n beetje voor voorlopig! Binnenkort staan er weer nieuwe foto's op (misschien nu al!) en anders altijd op Facebook:

Arrihorensi! (Tot horens?)

  • 07 December 2010 - 19:36

    Nina:

    heel leuk dat je pepernoten hebt uitgedeeld! Misschien zit het wel zo; sinterklaas is daar écht op 6 december omdat hij op 5 december natuurlijk in Nederland pakjes moet uitdelen!
    ik denk dat dat het is.
    Maar de treinen rijden hier ook moeizaam dus misschien komt Sinterklaas wel nog laten.. we zullen zien.
    Wat heb je vanavond gegeten?

    dormire bene in una sola volta.
    Il successo nella scuola di domani.
    E baci da Driebergen!

    Ik hoop dat het een beetje klopt. :$

  • 07 December 2010 - 20:22

    Hania:

    Hoi Jan,
    De Pakjesavond was toch een beetje anders! Zonder dat "geren en gestress" om op het laatste moment nog een prachtige surprise af te maken... ;-)
    Jammer dat Skype niet zo goede verbinding had op zaterdagavond, maar we hebben elkaar wel gehoord!
    Volgens mij heb je het daar steeds meer naar je zin :-)
    Tenminste, zo klinken jouw verhalen! Je bent nu over de helft van je Perugia-tijd!
    Ik ben heel benieuwd hoe het straks gaat met je Italiaanse taal, je kunt het in Moena weer oefenen :-D
    Maar dit duurt nog eventjes, eerst zoals je schrijft, op naar Kerst!
    We hopen dat Assisi je nog gaat lukken, dus hopelijk geen idioten bij de ticketautomaat!!!
    Groetjes van ons! Ciao, ciao!
    P.S. Wat heb je toch heerlijk warm daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Dit is mijn reisblog voor tijdens m'n tussenjaar. Op dit moment gaat de blog over mijn reis in Perugia, Italië.

Actief sinds 20 Nov. 2010
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 5782

Voorgaande reizen:

21 November 2010 - 18 December 2010

Taalreis Perugia

Landen bezocht: